Обласні депутати просять встановити на пішохідних переходах залізничних колій автоматичну сигналізацію, спеціальне загородження та штучне освітлення

15.03.2016
Обласні депутати просять встановити на пішохідних переходах залізничних колій автоматичну сигналізацію, спеціальне загородження та штучне освітлення

Львівська обласна рада прийняла звернення до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України. Львівська обласна рада просить взяти до уваги запропонований громадським активістом М. Голяком підхід до категоризації наземних пішохідних переходів через колії при внесенні змін до ДБН В.2.3-19-2008 «Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проектування»; дозволити комісіям у складі представників ПАТ «Укрзалізниця», Управління безпеки дорожнього руху та органів місцевого самоврядування визначати в кожному конкретному випадку доцільність встановлення на пішохідних переходах автоматичної сигналізації, спеціального загородження та штучного освітлення.

 

ЗВЕРНЕННЯ

до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України

щодо внесення змін до ДБН В.2.3-19-2008

«Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проектування»

 

Проблема стихійних переходів через залізничні колії є поширеною на всій території України, зокрема і у Львівській області. Доволі часто трапляється, що в людей немає іншого шляху добирання до певного населеного пункту, окрім шляху, що перетинається із залізничним полотном. На жаль, на таких необлаштованих піших переходах непоодинокими є випадки травмувань, каліцтв та смертей.

Варто зазначити, що нормативне регулювання будівництва наземних пішохідних переходів через колії є дуже недосконалим. У чинній редакції ДБН «Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проектування» відсутнє визначення поняття «пішохідний перехід».

Громадський активіст, львів'янин Мирослав Голяк дослідив іноземний досвід у цій сфері та запропоновав внести зміни до чинних залізничних ДБН, а саме: диференціювати вимоги до облаштування наземних пішохідних переходів через залізничні колії залежно від інтенсивності руху поїздів та пішоходів:

КАТЕГОРІЇ ПІШОХІДНИХ ПЕРЕХОДІВ

Інтенсивність руху поїздів за добу (сумарно у двох напрямках)

Розрахункова інтенсивність руху пішоходів через перехід (люд./год)

До 150

151-600

Понад 600

До 50 включно, а також по всіх станціях та під’їзних шляхах

ІІІ категорія

ІІІ категорія

ІІ категорія

51-100

ІІІ категорія

ІІ категорія

І категорія

101-200

ІІ категорія

І категорія

І категорія

Понад 200

І категорія

І категорія

І категорія для існуючих пішохідних переходів. Нові переходи – різнорівневі

Лінії швидкісного руху

І категорія

І категорія

І категорія для існуючих пішохідних переходів. Нові переходи – різнорівневі

Лінії високошвидкісного руху

І категорія для існуючих пішохідних переходів. Нові переходи – різнорівневі

Пішохідні   переходи – різнорівневі

Пішохідні переходи   – різнорівневі

 

Пішохідні переходи ІІІ категорії мають такі інженерні споруди: настил, огорожі, штучне освітлення. Необхідність застосування штучного освітлення, встановлення і конфігурація огорожі на підходах до пішохідного переходу цієї категорії визначаються в кожному конкретному випадку, з урахуванням місцевих умов. Інформаційна система пішохідних переходів ІІІ категорії включає в себе попереджувальні написи, знаки (вказівники, плакати).

Пішохідні переходи ІІ категорії мають такі інженерні споруди: настил, огорожу, штучне освітлення і зони накопичення пішоходів. Інформаційна система пішохідних переходів ІІ категорії включає в себе попереджувальні написи, знаки (вказівники, плакати), а також пристрої автоматичної сигналізації про наближення поїзда.

Пішохідні переходи І категорії мають такі інженерні споруди: настил, огорожу, штучне освітлення, зони накопичення пішоходів. Інформаційна система пішохідних переходів І категорії включає в себе попереджувальні написи, знаки (вказівники, плакати), а також пристрої автоматичної сигналізації про наближення поїзда. Додатково до складу інформаційної системи можуть бути включені світлові вказівники напрямку руху поїзда, що наближається до пішохідного переходу. Необхідність установки таких вказівників визначається для кожного конкретного випадку залежно від місцевих умов (першочергово – у місцях, де не забезпечуються норми видимості рухомого складу на ділянці наближення до переходу). Для ліній швидкісного руху встановлення світлових вказівників напрямку руху поїзда є обов'язковим.

З огляду на вищезазначене, Львівська обласна рада просить взяти до уваги запропонований громадським активістом М. Голяком підхід до категоризації наземних пішохідних переходів через колії при внесенні змін до ДБН В.2.3-19-2008 «Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проектування»; дозволити комісіям у складі представників ПАТ «Укрзалізниця», Управління безпеки дорожнього руху та органів місцевого самоврядування визначати в кожному конкретному випадку доцільність встановлення на пішохідних переходах автоматичної сигналізації, спеціального загородження та штучного освітлення.